dimarts, 2 d’octubre del 2012

Inici de curs 2012-13

Comença el nou curs a l'agrupament escolta Federico Pareja!

Cercam al·lots i al·lotes d'entre 8 i 13 anys
amb moltes ganes de divertir-se i passar-s'ho bé!

Corre a apuntar-te els dies 4 i 5 d'octubre de 19h a 21h al carrer Sant Sebastià nombre 9.
Hauríeu de dur:
- Fotocòpia de DNI i seguretat social.
- El preu de l'inscripció: 45 € per un sol fill o 40 € per dos fills o més.

El curs començarà el dissabte dia 13 d'octubre, a les 16h com és habitual a l'agrupament.

dimecres, 1 de juny del 2011

El pioners i les caravel·les a Son Circ

Un dia vam anar a “Son Circ”, una nau industrial del polígon de Ciutadella, on allà ens van ensenyar a fer uns quants trucs de circ.

Per començar, vam fer un escalfament per entrar en calor i vam estirar els músculs per tal d’evitar possibles lesions.

Després d’escalfar, la professora ens va ensenyar els primers trucs i nosaltres la imitaven i els perfeccionàvem. Aquestes activitats són pròpies dels trapezistes. Els trucs són molt difícils, però de tant de practicar, ens va arribar a sortir tot el que ens vam proposar. També vam fer trucs amb teles, que és molt bonic de veure.

Al final no volíem partir de lo bé que ens ho passàvem.

dimarts, 22 de febrer del 2011

Sortida dels Pioners i Caravel·les

Els dies 28 i 29 de Gener la unitat de Pioners i Caravel·les de l'agrupament escolta Federico Pareja vam anar d'excursió al barranc d'Algendar. Els caps havien preparat una sèrie d'activitats com eren veure un documental titulat “Comprar, llençar, comprar” pel dia 28 fosquet, un petit debat per la vetllada i una excursioneta pel dissabte matí (només havíem d'arribar l'alzina gran!).
Així i tot, nosaltres, com a bons escoltes, vam decidir que no volíem fer res del que ens havien preparat. Quan ens van posar el documental no vam fer res més que queixar-nos, a l'hora de fer el petit debat els vam ignorar fins que es van cansar d'insistir i pel matí següent vam decidir que arribar fins el pont era més que suficient i no volíem fer res més! Aquest és l'esperit dels pioners i les caravel·les del Federico Pareja.

Nota: aquest article està escrits pels caps de l'unitat, el que van escriure ells va ser:
El dia 28 de Gener, els Pioners i les Caravel·les de l'AEFP ens vam reunir al Barranc d'Algendar per realitzar una sèrie d'activitats.
Vam passat l'estona botant a la corda, vam veure un documental sobre l' obsolescència programada, anàrem a fer una petita ruta per allà aprop...
Ens ho vam passar molt bé!”

divendres, 14 de gener del 2011

Els Ràngers/Guies a Sa Cova des Coloms.

Els Ràngers/Guies de l'A.E. Federico Pareja hem començat un curs força difícil ja que tots som de primer any i no tenim experiència. Per aquesta raó hem decidit ambientar el curs amb els pirates, perquè son uns personatges coneguts per la seva independència, la seva capacitat autosuficient i per viure sempre en grup. Nosaltres encara hem d'aprendre moltes coses per ser bons escoltes però ja estem practicant.

Dies 11 i 12 de desembre vam anar a dormir a Sa Cova des Coloms i vam poder aprendre a triar el menú dels dos dies, a comprar-lo i cuinar-lo. També vam saber en primera persona la quantitat de material que és necessari portar i el feixuc que se'ns fa a tots. Tot i així vam fer una bona xalada, ens vam passar tot el capvespre fent una gimcana dins la cova on vam aconseguir un mapa del tresor que vam anar a buscar durant la vetllada.

Molt divertit tot! Esperam ansiosos la pròxima sortida i dur a terme l'expedició d'enguany, però açò serà una altra historia per a un proper Aguait!

Sortida d'agrupament a S'Aguait.

L’Agrupament Escolta Federico Pareja vam realitzar una sortida d’agrupament a Santa Eularieta, un lloc on vam xalar d’una forma excepcional. Ens vam trobar al nostre cau, i quan ja hi era tothom vam anar fins a la plaça des Pins on ens hi esperava l’autobús per agafar camí cap a Santa Eularieta. En arribar, ens vam instal·lar a les habitacions i vam fer la bereneta i, seguidament, amb la panxa plena i amb moltes ganes, vam anar a realitzar algunes activitats: vam jugar al far, torre elèctrica, àngels i dimonis, ceba...

Després d'una suada ens vam reunir per grups per preparar la vetllada, on cada grup hauria de representar una rondalla menorquina. En acabar de preparar les actuacions, vam anar a sopar. Vam recollir i arreglar la casa, i deixar-ho tot ben net per a començar la vetllada. Aquesta va ser molt divertida i entretinguda. Finalment, després d’un dia molt cansat vam sortir fora per a fer el bona nit i vam anar a dormir.

El matí, en aixecar-nos, vam fer el bon dia, i ben desperts vam anar a berenar. A continuació, a mig matí, vam fer diversos tallers: de cuina, on vam fer pastissets que vam menjar de postra per dinar; de maquillatge, on ens vam pintar les cares; de la natura, on vam sembrar diferents tipus de verdures; de fang i pintura a l’aigua on vam fer uns dibuixos molt curiosos. Després dels tallers vam tenir temps lliure fins l’hora de dinar.

Per dinar hi havia un bon plat d’ensalada de pasta, que havien preparat algunes mares. Finalment, ho vam recollir tot, deixar ben net i partírem cap a Ciutadella. Ja a la plaça dels Pins, vam fer l’hora dels adéus, per acomiadar-nos fins el dissabte següent.